Ondernemersforum: Google Groeimotor

26 jan 2018
Herentals / Cursus

Ondernemersforum: Google Groeimotor

Online marketing blijft altijd in beweging waardoor er voortduren nieuwe opportuniteiten opduiken.
Het einddoel van dit programma: meer bezoeken, meer klanten en maximaal online resultaat.

Wie begeleidt mij?

Google groeimotor wordt opgedeeld in 3 sessies en wordt  aangeboden door Bakermen.  Zij omschrijven zichzelf als ‘the online marketing dudes’  die u helpen om online te knallen.

Programma

09u30 Ontvangst
10u00 Lerend Netwerk
12u00 Netwerklunch
13u00 Vervolg Lerend Netwerk
15u00 Einde

Sessies

Sessie 1

Deel 1: Uw bedrijf online

In deze sessie tonen we via 3 cases wat het belang is van uw bedrijf ook online te presenteren. We gaan hierbij in op de website.

Waar moet een website vandaag de dag allemaal aan beantwoorden om succesvol te zijn. Verschillende aspecten van websites komen aan bod: o.a. hosting, CMS systemen, domeinnamen. We bespreken de voor- en nadelen van de verschillende systemen. Daarna overlopen we kort de verschillende online kanalen zoals o.a. blogs, advertenties, sociale media. 

Dit is om u een goed overzicht te geven waar u - behalve met uw website - overal met uw bedrijf online kan zijn. We werken het voorbeeld van Google Mijn Bedrijf praktisch helemaal uit zodat u aan het eind van de sessie meteen aan de slag kan

Waar moet een website vandaag de dag allemaal aan beantwoorden om succesvol te zijn. Verschillende aspecten van websites komen aan bod: o.a. hosting, CMS systemen, domeinnamen. We bespreken de voor- en nadelen van de verschillende systemen. Daarna overlopen we kort de verschillende online kanalen zoals o.a. blogs, advertenties, sociale media. 

Dit is om u een goed overzicht te geven waar u - behalve met uw website - overal met uw bedrijf online kan zijn. We werken het voorbeeld van Google Mijn Bedrijf praktisch helemaal uit zodat u aan het eind van de sessie meteen aan de slag kan.

Deel 2: Ken uw bedrijf en uw klanten

In de tweede sessie vertrekken we vanuit de economie en de psychologie, namelijk het doel om winst te maken voor uw bedrijf en het beslissingproces van de klant. We koppelen elk van deze modellen terug aan onze website en onze online kanalen. Dit geeft u de juiste instrumenten in handen om meer winst te maken of het beslissingproces van de klant positief te beïnvloeden. We kijken hier in de eerste plaats vooral naar onze website zelf.

Web Analytics is de centrale tool om inzichten te verwerven. Maar ook andere bronnen van informatie komen aan bod zoals het CRM systeem en Google Trends. We werken een praktisch voorbeeld met Google Analytics uit zodat u aan het eind van de sessie zelf aan de slag kan om uw bedrijf en uw klanten beter te leren kennen. En op die basis natuurlijk uw rendement als bedrijf te verhogen.

26/01/2018 - 09:30 - 15:00
Sessie 2

Deel 1: Haal meer bezoekers naar uw website (niet-betaalde media)

In deze sessie gaan we verder in op de verschillende online kanalen. We blijven uitgebreid stilstaan bij SEO, de techniek om met uw website beter de scoren op de zoekmachine. We gaan uitgebreid in op de 3 basistechnieken: Inhoud, Technologie en Links. Daarbij krijgt u heel wat praktische informatie en tips die u onmiddelijk kunt toepassen. We nemen een aantal SEO instrumenten onder de loep en werken een praktisch voorbeeld uit met Webmaster Hulpprogramma's.

Voor de online kanalen bekijken we wat u kunt doen om ook hier geïnteresseerde bezoekers naar uw website te lokken. We werken een praktisch voorbeeld uit met Woorank, een gratis online tool om uw website te scannen volgens de verschillende SEO basistechnieken. Op het eind van de sessie kunt u inzichten krijgen in hoe uw website ervoor staat en welke actie u nog zou kunnen overwegen om verbeteringen aan te brengen.

Deel 2:  Haal meer bezoekers naar uw website (betaalde media)

De vierde sessie zoomt verder in op het aantrekken van bezoekers naar uw website. Hier gaan we concreet over online marketing en marketing campagnes spreken, waar we betalen om bezoekers naar de website te lokken. We leggen de principes uit van zoekmachine marketing en CPC marketing. Behalve adverteren op de zoekmachine, komen ook nog advertentiebanners en video-advertenties aan bod.

Betalend adverteren kan natuurlijk ook op verschillende sociale media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter. Aan het eind van deze sessie kunt u een marketingplan opstellen waar u strategisch de juiste marketing kanalen kiest en een implementatieplan opmaakt.

02/02/2018 - 09:30 - 15:00
Sessie 3

Social Media

In deze sessie gaan we verder in op social media voor bedrijven. In de eerste plaats leert u een strategisch plan opstellen, waarbij u gespreksonderwerpen voor social media kiest. U krijgt advies over welke sociale kanalen u voor welke doeleinden kan gebruiken. Hierbij leren we u ook een content plan op te stellen om uw boodschap op de verschillende kanalen te verspreiden. 

Deze sessie gaat heel praktisch te werk. In de eerste plaats verbreden we uw kennis over de verschillende kanalen zoals Twitter, LinkedIn en Facebook. In de tweede plaats leren we u concreet hoe u betalende advertenties kan maken en verspreiden naar de beoogde doelgroep(en) op de verschillende sociale mediakanalen. U leert hoe u moet nagaan of uw sociale mediacampagnes daadwerkelijk renderen. U leert ook de analyse tools van de verschillende social media kanalen gebruiken om te weten of uw campagnes renderen.

09/02/2018 - 09:30 - 13:00

Ja, ik schrijf me in! Hierbij mijn contactgegevens.

Contactgegevens

bv. 0123.456.789
Volgorde
bv. 011404354
EUR
Volgorde
1 x Niet-leden UNIZO: € 460.00 Excl. btw
Totaal: 556.60 EUR incl. btw