Vijf snelle tips voor een betere online aanwezigheid

Je bedrijf online in de kijker zetten, promoten én verkopen aan je (potentiële) klanten? Met deze makkelijke én meteen toepasbare tips & tricks lukt het je:

  1. Maak je zichtbaar
    Zet je bedrijf online op de kaart via Google My Business – een handige én gratis tool, die je helpt om gevonden te worden door je klanten. Het voordeel: je bedrijf wordt steeds correct weergegeven, je hebt controle over de eerste indruk en je verhoogt je visibiliteit. En dat allemaal gratis en voor niets! 
  2. Verzamel data
    Zonder data, werk je blind. Via slimme online marketing kan je ‘meten en weten’. Zo ontdek je onder meer welke doelgroep écht converteert en welke pagina's op jouw website het best werken. Zonder deze gegevens, spendeer je enorm veel geld en moeite aan dingen die niet werken. Hoe je precies ‘meet en weet’? Start met Google Analytics en vul dit later aan met CRM- en social media-data.
  3. Optimaliseren kan je leren
    Is jouw website afgestemd op zijn bezoekers? Bekijk de volgende vragen: is het antwoord meestal ‘neen’? Dan is er actie vereist:
  4. Wees actief of social media
    Op welke sociale media kanalen zijn jouw doelgroepen actief? Kies het juiste kanaal en zet daarop in. Maar pas op, dan nog is het – in een online wereld vol reclame – moeilijk om de aandacht te trekken van de consument (én die dan ook nog eens vast te houden). Een tip: doe aan storytelling. Zo hou je makkelijk het evenwicht tussen promo-praat en échte info. Gun ze bijvoorbeeld een blik achter de schermen. Maar liefst 80% van de millenials (je jonge klanten) zijn geïnteresseerd in de realiteit achter het product.
  5. Durf en doe!
    Het belangrijkste dat je moet onthouden in online marketing is: gewoon doen! Online marketing vergt veel trail en error. Blijf proberen en experimenteren, en ontdek zo wat werkt voor jouw onderneming. Laat je daarvoor ook inspireren door vergelijkbare buitenlandse merken.
Meer over: Online marketing, Nuttige starterstips, Starten