UNIZO verkiest IPARC uit Kampenhout tot "KMO van het jaar". StepUp Consulting uit Leuven is "Beloftevolle KMO van het jaar"

UNIZO bekroonde zonet IPARC (International Platform for Art Research and Conservation) uit Kampenhout tot nationaal "KMO van het jaar". De titel van "Beloftevolle KMO van het jaar" voor jonge bedrijven ging naar StepUp Consulting uit Leuven. De uitreiking van de awards vond plaats tijdens het druk bijgewoonde UNIZO-Topseminar in het Casino Kursaal te Oostende, in aanwezigheid van meer dan 650 KMO-bedrijfleiders. Met deze verkiezing eist UNIZO extra aandacht op voor onze KMO's, als motor van onze economie. De in totaal 615.395 Belgische KMO's nemen samen de helft van alle privé-tewerkstelling voor hun rekening.
 
'KMO van het jaar' IPARC: bewaker van ons cultureel erfgoed
IPARC-gedelegeerd bestuurder Leen Gysen en haar 19 medewerkers schrijven een commercieel succesverhaal in een sector waar dat niet vanzelfsprekend is: het conserveren en restaureren van kunstvoorwerpen, in combinatie met onderzoek en analyse, het beheren van (kunst)collecties, tot en met het thermisch behandelen van voorwerpen tegen insecten. De passie, de vakkennis, de liefde voor het vak en het engelengeduld waarmee het IPARC-team intussen al zeven jaar lang dit succesverhaal schrijft, maakten een grote indruk op de jury. Deze KMO draagt in uitermate belangrijke mate bij aan de instandhouding van ons cultureel erfgoed en patrimonium, vanuit een gezond bedrijvige, ambitieuze mentaliteit. IPARC heeft de ambitie om volop verder te groeien, op een winstgevende manier, en wil daartoe nieuwe internationale markten aanboren. Daarmee is IPARC een schoolvoorbeeld van een lokaal verankerde KMO die dankzij zorgvuldig opgebouwde expertise en bewezen vakkennis haar vleugels tot ver buiten onze landsgrenzen uitslaat.
www.iparc.eu/nl/
 
'Beloftevolle KMO van het jaar' StepUp Consulting: top in big data
Iedereen heeft het vandaag over 'big data'. Nooit eerder was er zoveel informatie beschikbaar. Maar wie uit die analyses de juiste informatie wil halen en een maximaal rendement, die klopt aan bij een bedrijf als StepUp Consulting uit Leuven. De vakjury was onder de indruk van de enorme expertise op vlak van 'Revenu Management', waarmee deze amper vier jaar jonge KMO zowel internationale als nationale klanten wist te overtuigen: Coca Cola, Heineken, Iglo, Danone, Nestlé, Mars, Fromagerie Bel, Proximus... Het bedrijf levert intussen al diensten in meer dan twaalf landen en trok daartoe toptalenten aan uit onder meer, Brazilië, Rusland, Italië en Portugal. De ambities van StepUp Consulting liegen er niet om: de nr 1 worden op gebied van 'Revenue Growth Management Consulting'.
www.StepUpConsulting.eu

Info: Op www.unizo.be/kmovanhetjaar vindt u een meer uitgebreide voorstelling van deze nationale laureaten, en van alle provinciale genomineerden.